Home Forums Deel je ervaring vrouwelijke engelen

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Onderzoeker
    Deelnemer

Ik heb alleen de eerste twee hoofdstukken gelezen die ik toegestuurd kreeg in afwachting van het boek, dat in herdruk is.

In die hoofdstukken worden twee vrouwelijke engelen beschreven. In de bijbel kom ik alleen voorbeelden van mannelijke engelen tegen. Hoe kijken anderen hier tegen aan?

Inderdaad wordt nergens in de Bijbel : vrouwelijke engelen genoemd. Maar waarom zou dit niet mogelijk zijn? Ik ken Gabriël – Michaël – Uriël – Rafaël…..mannelijke aartsengelen met een bepaalde macht en bevoegdheid bekleed. Er zijn er meerdere, maar nergens wordt in de bijbel een vrouwelijke engel genoemd. Ik verwijs naar Deuteronomium 29 : 29 : De verborgen dingen zijn voor God….de geopenbaarde voor de mens….Mogelijk dat God niet nodig acht om over vrouwelijke engelen te spreken om redenen die Hij beter acht.

Lies van Asselt
    Deelnemer

Er zijn mensen die vanaf hun geboorte engelen zien en dachten dat alle mensen die zagen. En zij schrijven over mannelijke en vrouwelijke engelen. Net wat op dat moment nodig is voor iemand. Denk aan Lorna Byrne. Het boek, Engelen in mijn haar. Ook mijn buurvrouw is hier mee geboren. Engelen zijn hun vrienden. Ze zijn klein of een paar meter groot. Zien er vaak prachtig uit. Ze praten met de engelen alsof ze het tegen mensen hebben. Vragen ook raad aan engel Gabriël bijv.

MartenV
    Deelnemer

Waarom zou God gestopt zijn met scheppen? Zou Hij na de schepping op zijn troon zijn gaan zitten en blijven zitten tot in alle eeuwigheden? En nooit meer iets doen?

Nee. Hij is creatief en nog steeds actief en bezig met scheppen. Hij is echt niet gestopt met mannelijke engelen…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Registreer of login

Om mee te kunnen praten op ons forum moet je een account hebben en ingelogd zijn. Zo is er een veilige omgeving waar je samen door kunt praten over de onderwerpen uit het boek. Maak hiernaast een account aan of login.