Home Forums Hoe betrouwbaar is het boek Hemels? Ik heb twijfels over dit boek!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Arianne Haarsma
    Deelnemer

Nadat ik het boek gelezen heb, ben ik samen met mijn voorganger tot de conclusie gekomen dat dit een uiterst onbetrouwbaar boek is. Het geeft ten eerste zeer te denken dat Marietta in trance was zoals het originele boek zegt. God brengt mensen niet in trance. God laat ook amper mensen de hemel zien als ze nog op aarde zijn. Paulus heeft het in zijn leven één keer mogen meemaken en was daar uiterst terughoudend in om dat te vertellen. (2 Korin 12:4) En wat hij erover zei was zeer beknopt en niet een heel boek vol. De Bijbel is Gods onfeilbaar woord. Dat is betrouwbaar en wat daarin over de hemel staat kunnen we ter harte nemen. Wil je meer over de hemel weten? Kies dan voor Jezus, leef Zijn Woord, wees oprecht en zoek naar Zijn Koninkrijk dan zul je later eeuwig tijd hebben om de hemel te onderzoeken. En dat zal veel en veel indrukwekkender zijn dan dat dit boek ooit kan beschrijven. Als je Jezus leert kennen is dat voor hier en nu genoeg.

Dus ik vraag jullie om goed te bedenken wat voor negatief effect dit boek zal hebben op mensen die zoekenden zijn. Komen ze bij de Heer uit? of op het verkeerde pad……

Metje
    Deelnemer

Met veel twijfel, over of dit boek het juiste boek is om te geven aan een zoekende collega, dit hele boek gelezen. De Bijbelse verhalen zijn juist. Maar leert de bijbel ons niet dat er in de Hemel geen verdriet en angst zal zijn?! Daarom kan ik niet geloven dat er een ‘babyhemel’ is die alle ellende die Jezus voor ons heeft doorgemaakt aan deze kinderen laat zien. Om ze klaar te maken voor een hogere Hemel???????

francien222
    Deelnemer

Beste mensen, Ook ik denk dat deze weergave niet betrouwbaar is. Ik vind het ook geen boek om aan zoekende mensen te geven.
    Ik wil best geloven dat deze vrouw een visioen van de hemel heeft gekregen maar twijfel toch aan bepaalde dingen.
    Zeer ernstig vond ik bijvoorbeeld dat overleden kinderen vanuit de hemel oorlogen en verkrachtingen zagen. Dat kan ik niet geloven. Zo is God niet dat hij dat kinderen laat zien.
    Ik ervoer niet de Heilige Geest in dit boek.

Jolan
    Deelnemer

Ook ik zet vraagtekens bij sommige passages, ( vooral die vrouwelijke engelen..) maar dit boek heeft het verlangen naar Hierna versterkt en het verwijst steeds naar de Redder, Jezus van Nazareth.
    Wat als het beeld van de baby’s anders is dan hier gesuggereerd. Iedereen die in hemel komt, heeft het ‘formaat’ na mate van het geloof dat we op aarde hebben gehad. Wat vind je van dat idee?
    Ik heb Henk Binnendijk wel eens horen zeggen dat we in het hiernamaals zullen zijn wat Hij hier van ons heeft kunnen maken… Dus ongeboren kinderen zouden net zo groot kunnen zijn als iemand van 80+. 🙂

RMulder
    Deelnemer

Hallo,

mijn moeder heeft mij het boek te lezen gegeven en ook ik heb mijn bedenkingen bij de inhoud en de beweringen van Marietta Davis. Ik heb het uitvoerig bestudeerd en geanalyseerd en mijn bedenkingen zo zorgvuldig en genuanceerd mogelijk op papier gezet. Mijn conclusie is dat ik dit geen authentieke openbaring van God kan noemen en dat het me zeer onverstandig lijkt om het boek straks opnieuw de wereld in te brengen. Ik wil mijn bevindingen en zorgen graag met jullie delen en de uitgevers vragen de tijd te nemen dit document goed door te lezen.

Ik begrijp dat veel mensen erdoor geraakt zijn en dat het niet voor iedereen even makkelijk is om beweringen als deze aan de Bijbel te toetsen. Het baat mij zorgen dat zoveel mensen er zo makkelijk in mee gaan en alles kritiekloos aannemen. Dat is geestelijk gezien heel gevaarlijk! Er zitten best wel mooie en goede dingen aan het boek, maar zoals je in mijn analyse kunt lezen zijn er ook genoeg twijfelachtige zaken en aantoonbare fouten die het onwaarschijnlijk maken dat het boek een authentiek visioen bevat.

Ik wil iedereen (voor- en tegenstanders) aanraden om dit document rustig en zorgvuldig door te lezen en de zaak eens goed naast de Bijbel te leggen. Laat je niet afschrikken door de lengte, maar doe je Christen-plicht om alles te toetsen en het goede te behouden.

Hier vind je het document: Uitgebreide review ‘Hemels’ van Marietta Davis

Ik sta open voor feedback en reacties.

Met vriendelijke groet,
    –René Mulder

PS: Ik had het graag eerst privé naar Willem de Vink willen sturen, maar ik wacht al een aantal dagen op reactie op mijn verzoek om een e-mail adres te verschaffen zodat ik het document kon sturen. Om mijzelf te verlossen van verdere spanning deel ik het document met jullie allen hier.

MartenV
    Deelnemer

Heb het hele boek gelezen en vind het prachtig!

Ik zie erg veel in de hemelse gewesten zoals engelen en andere wezens. Vooral de slechte engelen en machten en de invloeden die ze uitoefenen op de aarde. Hoe ze georganiseerd zijn en in welke commandostructuren. Maar ik zie nooit mensen in deze sferen.

In dit boek zie ik echter nergens zaken die afwijkend zijn van wat ik zelf wel zie. Ik heb dan ook geen reden om aan de inhoud van dit boek te twijfelen.

geert
    Deelnemer

Dit boek heeft mij doen inzien dat mijn karakter en relatie met God tekortschieten. Ik heb mij (opnieuw) bekeerd. Ik heb e.e.a. weg moeten doen in mijn leven. Ik neem nu veel meer tijd om in Gods aanwezigheid te zijn om Hem te aanbidden.

Volgens mij moeten we niet in details muggenziften wat er volgens ons wel/niet klopt aan het boek. Als het een waargebeurd verhaal is, dan is het ongelooflijk. Is het niet (helemaal) waar gebeurd, dan heeft het een ongelooflijk Bijbelse boodschap: JE ZULT DAAR ZIJN WAT GOD HIER VAN JE HEEFT KUNNEN MAKEN. Neem tijd om God te aanbidden en laat je door de Heilige Geest veranderen in Zijn aanwezigheid. Het draait allemaal om Jezus. De wereld en haar begeerte gaat voorbij, maar wie de wil van de Vader doet blijft tot in eeuwigheid.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Registreer of login

Om mee te kunnen praten op ons forum moet je een account hebben en ingelogd zijn. Zo is er een veilige omgeving waar je samen door kunt praten over de onderwerpen uit het boek. Maak hiernaast een account aan of login.