Hallo,
mijn moeder heeft mij het boek te lezen gegeven en ook ik heb mijn bedenkingen bij de inhoud en de beweringen van Marietta Davis. Ik heb het uitvoerig bestudeerd en geanalyseerd en mijn bedenkingen zo zorgvuldig en genuanceerd mogelijk op papier gezet. Mijn conclusie is dat ik dit geen authentieke openbaring van God kan noemen en dat het me zeer onverstandig lijkt om het boek straks opnieuw de wereld in te brengen. Ik wil mijn bevindingen en zorgen graag met jullie delen en de uitgevers vragen de tijd te nemen dit document goed door te lezen.
Ik begrijp dat veel mensen erdoor geraakt zijn en dat het niet voor iedereen even makkelijk is om beweringen als deze aan de Bijbel te toetsen. Het baat mij zorgen dat zoveel mensen er zo makkelijk in mee gaan en alles kritiekloos aannemen. Dat is geestelijk gezien heel gevaarlijk! Er zitten best wel mooie en goede dingen aan het boek, maar zoals je in mijn analyse kunt lezen zijn er ook genoeg twijfelachtige zaken en aantoonbare fouten die het onwaarschijnlijk maken dat het boek een authentiek visioen bevat.
Ik wil iedereen (voor- en tegenstanders) aanraden om dit document rustig en zorgvuldig door te lezen en de zaak eens goed naast de Bijbel te leggen. Laat je niet afschrikken door de lengte, maar doe je Christen-plicht om alles te toetsen en het goede te behouden.
Hier vind je het document: Uitgebreide review ‘Hemels’ van Marietta Davis
Ik sta open voor feedback en reacties.
Met vriendelijke groet,
–René Mulder
PS: Ik had het graag eerst privé naar Willem de Vink willen sturen, maar ik wacht al een aantal dagen op reactie op mijn verzoek om een e-mail adres te verschaffen zodat ik het document kon sturen. Om mijzelf te verlossen van verdere spanning deel ik het document met jullie allen hier.