Home Forums Deel je ervaring Hemels

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Natasja229
    Deelnemer

Wat een geweldig boek!! Ik werd zo meegenomen in het verhaal dat ik niet kon stoppen met lezen.
    In een dag uitgelezen. Ik heb me lang afgevraagd hoe zou gaan in de hemel nav het vroege overlijden van mijn vader. Dit verhaal heeft me daar goed bij geholpen.

Jaap Treur
    Deelnemer

Een interessant boek; terwijl ik bij het lezen van een boek meestal na zo’n 10 minuten mijn concentratie verlies heb ik de elektronische versie binnen 3 dagen uitgelezen.
    Het eerste deel is een boeiende invulling van een “hemel-fantasie” waarbij het element “kinderen” een echt boeiende en beeldverrijkende waarde heeft.
    Daarentegen viel me de rest van het boek me min of meer tegen doordat het op mij overkwam als een met een goede beeldende fantasie geschreven versie van delen uit het Nieuwe Testament. Je wordt wel diep geraakt door het lijden van Jezus, mede ook door de nadruk die er gelegd wordt op het beeld dat de kinderen dit ten volle zien.
    Achteraf gezien zou ik het boek in 2 delen verdelen.
    Op zich vind ik het een interessant boek, het lijden heeft mij ook meer geraakt dan bij de korte “zakelijke” beschrijving in het NT. Verder heb ik bij de vraag of dit Mariette werkelijk overkomen zou zijn een groot vraagteken gezet.

Erika
    Deelnemer

Met verwondering heb ik het boek gelezen. Enerzijds was het nieuw en toch ook weer niet. Nieuw omdat er dingen in worden beschreven welke ik nooit eerder gehoord of gelezen heb, vertrouwd omdat het mij vertrouwt voelt, alsof ik dit onbekende ken. Ik kan mij voorstellen dat mijn woorden wat wazig klinken, maar ik denk ook dat het hemelse in onze woorden niet te omschrijven is zoals Marietta ook al aan het begin aangeeft. Wat mij erg trof is dat ze schrijft op blz 167, de woorden welke de vrouw uitsprak net voor Marietta’s terugkeer naar aarde; Tot ziens, Marietta. Blijf op Jezus vertrouwen als je je verhaal over de hemel gaat vertellen. En doe wat je doet met liefde. Deze boodschao klinkt mij heel vetrouwd alsof het bedoeld is voor al Gods kinderen.

Wilma hagg
    Deelnemer

Ik vond het meeste mooi om te lezen. Ik heb veel bijnadood ervaringen gelezen. Ze zijn ook wel verschillend. Waarschijnlijk kiest God zelf wat Hij iemand wil laten zien om te laten vertellen daarna. Bv hier over het babyparadijs. Aangezien veel babies stierven in die tijd. Het meeste is dus prachtig hoe ook al je zintuigen ook veel scherper zijn als hier op aarde en mooi hoeveel aktiviteit er in de hemel is. Niet die eeuwige ‘rust’ behalve dan geestelijk rust.Heerlijk.

Wel had ik moeite met die helervaring waar iemand voorkomt die eind aan z’n leven maakte en te trots was. Oh die kwam binnen. M’n dochter is nl 2 jaar geleden zo gegaan. Terwijl ik er echt zeker van ben dat zij bij Jezus is. Zij kon met haar autisme en psych.moeiten niet meer het leven volhouden. 6 jaar veel spanning en depressies. Maar elke dag las ze trouw in haar bijbeltje. En heeft ze all teksten onderstreept, in laatste weekend nog, die gaan over de Vreugde bij God. Dat was haar diepe verlangen. Ook zijn wij door meerdere gelovigen, die de heilige Geest hebben bevestigd daarin. Dus ik zou met zoiets voorzichtig zijn te publiceren. Jezus kwam voor de gebroken zielen, de kwijnende vlaspit etc. Oké misschien hebben anderen een ander leven geleid. Maar koppel het niet aan een levenseinde.Ik bedoel misschien hadden ze dat eruit kunnen laten.

Verder mooi dat er zulke boeken zijn. Ik las ook ‘hoe ziet de hemel eruit’ van John Burke. Die volgt ook sterk de bijbel.

Lies van Asselt
    Deelnemer

Ik heb hemels gelezen. Mooie aanvulling van wat ik door de jaren heen over bijnadoodervaringen heb gelezen.

Het mooiste boekje hierover vind ik toch wel van Colton Burpo. De jongen die in de hemel was. Hij was toen vier jaar. En ook mooi zijn de boeken van Betty Aedie.

Er is veel troost in in. Speciaal dat mijn drie baby’s verder ontwikkelen bij Jezus. En dat ik uit mag zien naar mijn moeder, man en geliefde vrienden. 😊👵🏻

geert
    Deelnemer

Het boek Hemels heeft mij diep geraakt. Ik vond het zeer indrukwekkend. In het licht van de eeuwigheid zag ik ineens hoe zelfgericht ik mijn leven leef.
    Ik ben mezelf door dit boek echt bekeerd. Ik zie nu in dat JEZUS de hoogste prioriteit in mijn leven moet zijn. Hem aanbidden en in Zijn aanwezigheid zijn is het belangrijkste.
    Ik zag dat mijn karakter ernstig tekortschoot. Ik weet dat als ik in Gods aanwezigheid ben, Hij door Zijn Heilige Geest in mij kan werken.

Wat mij enorm raakte waren de volgende citaten:
    Als mensen hun lichaam verlaten, verandert hun geest niet. Wat je in het lichaam deed en dacht of in je hart verborg, heeft direct effect op je nieuwe leven. We zijn in de hemel meer wie ze werkelijk waren dan ze ooit op aarde waren geweest. Je kan daar niets verborgen houden en niemand doet dat. De aarde is voor iedereen een test plaats. Wat je bent, neem je mee. Meer dan dat – wat je bent wordt hier nog versterkt.

Op aarde hebben mensen er vaak geen idee van wat er vanbinnen in hen leeft. Hun ziel is voor hem verborgen. Ze zijn niet echt vertrouwt met hun innerlijk leven. Maar als iemand sterft en hier terechtkomt is dat innerlijk naar buiten gekeerd. Nu kun je goed zien hoe iemand is. Elke zonde zal zich wreken. Je kunt in het geloof niet doen alsof. Alles zal aan het licht komen. Je kunt God alleen dienen als je eenvoudig en eerlijk van hart bent. Maar laat je je verleiden om weg te lopen van het kruis, dan kom je tussen de mensen terecht die God haten. De mensen die op aarde hun slechte eigenschappen blijven voeden zullen daar de consequenties van moeten dragen in de eeuwigheid. Er plezier van de zonde is bedrieglijk. Het rooft je geloof in Gods goedheid.

geert
    Deelnemer

Ik heb wel een vraag:

Het boek benadrukt dat het karakter uiteindelijk bepaalt waar je terechtkomt. De mensen uit de afgrond passen ook in de wereld van de afgrond.
    De mensen in de hemel zijn door hun geloof en dagelijkse wandel met God verandert en hebben een goed karakter.

Maar als ik in de wereld om me heen kijk, zie ik soms kinderen van God met een slecht karakter en ‘ongelovigen’ met een heel goed karakter. Hoe kan dit? En zijn christenen echt betere mensen?

Quote uit het boek:

De aarde is voor iedereen een testplaats. Wat je bent neem je mee. Meer dan dat – wat je bent wordt hier nog versterkt. De mensen die op aarde hun slechte eigenschappen blijven voeden zullen daar de consequenties van moeten dragen in de eeuwigheid. Er plezier van de zonde is bedrieglijk. Het rooft je geloof in Gods goedheid. Omdat de wereldbevolking toeneemt, neemt de zonde ook toe. Maar iemand die Gods genade toelaat, verandert van binnenuit. Een hart dat vol is van genade, brengt een goed karakter voort. Ook de verlangens van zo iemand zullen veranderen. En het gedrag. Ze gaan denken zoals God denkt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Registreer of login

Om mee te kunnen praten op ons forum moet je een account hebben en ingelogd zijn. Zo is er een veilige omgeving waar je samen door kunt praten over de onderwerpen uit het boek. Maak hiernaast een account aan of login.