Home Forums Wie is Jezus voor mij? Accepteer genade

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Willem de Vink
    Sleutelbeheerder

Een bijzonder moment voor Marietta Davis is als ze Recht en Genade ziet optreden. Ik zal het kort proberen samen te vatten, mocht je het nog niet gelezen hebben:
    – Recht staat erop om alle mensen te straffen voor de overtredingen (alle zonden) die ze begaan hebben.
    – Genade wil vergeven, neemt het op voor de mensen.
    Marietta is vanuit de hemel opnieuw getuige van Jezus’ dood aan het kruis. Op dat moment, als Jezus aan het kruis de straf voor de zonde van de hele wereld op zich heeft genomen, komen Recht en Genade tot elkaar en verdwijnen ze in Jezus.

God heeft in Jezus ons rechtgedaan en ons genade geschonken. We hoeven niet meer bang te zijn voor het oordeel, omdat God ons onze zonden vergeven heeft. Dat hebben we niet verdiend. We hoeven er ook niets voor te doen om die vergeving te krijgen, het komt helemaal van Gods kant. We hoeven er alleen maar ‘ja’ op te zeggen. ‘Ja, ik geloof het.’ God heeft ons zo lief dat hij zijn zoon als offer gaf. Hij wil weer dat het goedkomt en zal het ook goedmaken met de rest van de schepping. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar Jezus koning zal zijn. Tot die tijd komt Jezus in de hemel voor ons op. Hij is onze zekerheid. Wat hij begon zal hij ook afmaken.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Registreer of login

Om mee te kunnen praten op ons forum moet je een account hebben en ingelogd zijn. Zo is er een veilige omgeving waar je samen door kunt praten over de onderwerpen uit het boek. Maak hiernaast een account aan of login.