Home Forums Wat gebeurt er na de dood? Hoop voor de verloren zielen Reageer op: Hoop voor de verloren zielen

Everhardina
Deelnemer

Wat Petrus schrijft over wat ik hierboven heb aangehaald staat in 1 Petrus 3 vers 18 t/m 20
Men legt dit heel verschillend uit. Zo zou wat ik erin lees strijdig zijn met de belofte van Jezus aan de moordenaar aan het kruis: heden zult gij met mij in het paradijs zijn.
Maar voor mij bevestigt het verhaal van Mariëtte het alleen maar. Zij was ook zowel in het paradijs als in de hel. Het komt op mij allemaal heel geloofwaardig over wat zij heeft beleefd.
Het boek van C.S Lewis ‘De grote scheiding’ doet hier ook aan denken net als de leer van de Poomskatholieke kerk over het vagevuur.
Uiteindelijk weten we het natuurlijk pas echt als we zelf gestorven zijn, maar het vervult mij met hoop. Gods liefde is oneindig veel groter dan wij ons voor kunnen stellen en zijn creativiteit om mensen te redden ook. Daar heeft Hij alles voor over (gehad). Zijn enige zoon nota bene.
Maar ook de hemel en de hel zijn het einde niet. Jezus komt terug en alle mensen zullen opstaan. Er zal een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zijn en Jezus zelf bepaalt wie daar mogen wonen. Een schare die niemand kan tellen…

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 4 maanden geleden door Everhardina.