Home › Forums › Wat gebeurt er na de dood? › Hoop voor de verloren zielen › Reageer op: Hoop voor de verloren zielen
Ik geloof ook dat er hoop is voor de verloren zielen. In de apostolische geloofsbelijdenis
belijden we dat Jezus ‘nedergedaald is ter helle’. Ik woon in Duitsland en hier zeggen we ‘hinabgestiegen in das Reich des Todes’. Jezus was dus in het dodenrijk toen zijn lichaam in het graf rustte. Petrus schrijft in een van zijn brieven – ik weet helaas niet precies waar, dat zou ik op moeten zoeken – dat Jezus toen het evangelie heeft gebracht aan de mensen die ten tijde van Noach door de zondvloed zijn gestorven. In het dodenrijk kent men Jezus dus en heeft men het evangelie gehoord. Waarom zou Jezus dat gedaan hebben als het geen zin had. Ik heb er alle hoop op, dat net zoals in het verhaal van Marietta de gestorven kinderen van alles leren, dat ook zo zal zijn met ons volwassenen. Dat er ook na de dood nog volop mogelijkheden zijn om te leren, te ontwikkelen, en te bekeren.
Jezus zegt: dit is het eeuwige leven dat zij U kennen Vader en Jezus Christus die Gij gezonden hebt. God en Jezus kennen, daar kom je nooit mee klaar, daar heb je echt de eeuwigheid wel voor nodig. Ik verheug me erop!