Home Forums Hoe kunnen we dit verhaal verder delen? Laat het hier weten. Reageer op: Laat het hier weten.

Lisa58
Deelnemer

Ik loop al jaren met een idee. Bij de afdeling Boeken in de kringloopwinkel van mijn woonplaats staan planken vol occulte, esoterische en ‘spirituele’ boeken, maar nooit een evangelisch/bijbels geluid. Tegelijk hebben veel christenen thuis kasten vol boeken staan, die zelden of nooit (meer) worden gelezen.
Hoe mooi zou het zijn als al die boeken (mits toegankelijk voor mensen die niets van God weten) via de tweedehands winkel onder handbereik van zoekenden kwamen i.p.v. bij ons staan te verstoffen!
Stel dat we binnenkort worden opgenomen, dan wordt ons huis waarschijnlijk in recordtempo leeg geruimd om plaats te maken voor nieuwe bewoners en gaan de boeken wellicht met oud papier mee. Zou het niet mooi zijn om ze nog in het tijdperk van genade, beschikbaar te stellen aan God zodat Hij er personen mee kan bereiken die Hij op het oog heeft?
Ik pleit er wel voor om dat biddend te doen. En boeken te kiezen waaruit Gods liefde spreekt (dus geen polemieken), die goed te begrijpen zijn voor mensen die niets van God weten (geen theologische verhandelingen) en die de lezer concrete handvatten bieden om Jezus in hun leven te vragen.
[Dat zal betekenen dat de boekenkast van sommige mensen bijna helemaal leeg wordt en van anderen vol blijft :)]
Niemand weet hoeveel tijd we nog hebben. Dit lijkt mij een haalbare en doeltreffende manier om mensen te bereiken die tot nu toe onbereikbaar waren.
Hartelijke groet.
Dit is sinds een paar jaar mijn droom, maar ik wist nooit waar ik die kon uiten. Fijn dat ik dit idee hier eens kan delen; wie weet hebben anderen nog tips.