Home Forums Deel je ervaring Hemels Reageer op: Hemels

geert
Deelnemer

Ik heb wel een vraag:

Het boek benadrukt dat het karakter uiteindelijk bepaalt waar je terechtkomt. De mensen uit de afgrond passen ook in de wereld van de afgrond.
De mensen in de hemel zijn door hun geloof en dagelijkse wandel met God verandert en hebben een goed karakter.

Maar als ik in de wereld om me heen kijk, zie ik soms kinderen van God met een slecht karakter en ‘ongelovigen’ met een heel goed karakter. Hoe kan dit? En zijn christenen echt betere mensen?

Quote uit het boek:

De aarde is voor iedereen een testplaats. Wat je bent neem je mee. Meer dan dat – wat je bent wordt hier nog versterkt. De mensen die op aarde hun slechte eigenschappen blijven voeden zullen daar de consequenties van moeten dragen in de eeuwigheid. Er plezier van de zonde is bedrieglijk. Het rooft je geloof in Gods goedheid. Omdat de wereldbevolking toeneemt, neemt de zonde ook toe. Maar iemand die Gods genade toelaat, verandert van binnenuit. Een hart dat vol is van genade, brengt een goed karakter voort. Ook de verlangens van zo iemand zullen veranderen. En het gedrag. Ze gaan denken zoals God denkt.