Home › Forums › Deel je ervaring › Hemels › Reageer op: Hemels
Het boek Hemels heeft mij diep geraakt. Ik vond het zeer indrukwekkend. In het licht van de eeuwigheid zag ik ineens hoe zelfgericht ik mijn leven leef.
Ik ben mezelf door dit boek echt bekeerd. Ik zie nu in dat JEZUS de hoogste prioriteit in mijn leven moet zijn. Hem aanbidden en in Zijn aanwezigheid zijn is het belangrijkste.
Ik zag dat mijn karakter ernstig tekortschoot. Ik weet dat als ik in Gods aanwezigheid ben, Hij door Zijn Heilige Geest in mij kan werken.
Wat mij enorm raakte waren de volgende citaten:
Als mensen hun lichaam verlaten, verandert hun geest niet. Wat je in het lichaam deed en dacht of in je hart verborg, heeft direct effect op je nieuwe leven. We zijn in de hemel meer wie ze werkelijk waren dan ze ooit op aarde waren geweest. Je kan daar niets verborgen houden en niemand doet dat. De aarde is voor iedereen een test plaats. Wat je bent, neem je mee. Meer dan dat – wat je bent wordt hier nog versterkt.
Op aarde hebben mensen er vaak geen idee van wat er vanbinnen in hen leeft. Hun ziel is voor hem verborgen. Ze zijn niet echt vertrouwt met hun innerlijk leven. Maar als iemand sterft en hier terechtkomt is dat innerlijk naar buiten gekeerd. Nu kun je goed zien hoe iemand is. Elke zonde zal zich wreken. Je kunt in het geloof niet doen alsof. Alles zal aan het licht komen. Je kunt God alleen dienen als je eenvoudig en eerlijk van hart bent. Maar laat je je verleiden om weg te lopen van het kruis, dan kom je tussen de mensen terecht die God haten. De mensen die op aarde hun slechte eigenschappen blijven voeden zullen daar de consequenties van moeten dragen in de eeuwigheid. Er plezier van de zonde is bedrieglijk. Het rooft je geloof in Gods goedheid.