Home Forums Wat gebeurt er na de dood? Hoop voor de verloren zielen Reageer op: Hoop voor de verloren zielen

Everhardina
Deelnemer

Als Gods woord zo in tegenspraak lijkt hoe moet je dan nog geloven? Ik vind dat ook heel lastig, maar ik heb er vrede mee dat ik heel veel dingen van God en van wat Jezus zegt niet kan begrijpen. Ik ga ervan uit dat we met zijn allen de hele eeuwigheid nodig hebben om het allemaal te ontdekken. Daarom denk ik ook dat de eeuwigheid of de hemel of hoe je het dan ook maar noemen wilt helemaal niet saai zal zijn maar juist heel spannend. Over God zal tot in alle eeuwigheid steeds iets nieuws te ontdekken zijn.
Als Jezus wederkomt, en dat is inderdaad nog niet gebeurd, dan zullen alle doden opstaan en weer levend worden. Dan zal er een rechtvaardig oordeel zijn over iedereen. Er zal een nieuwe hemel zijn en een nieuwe aarde. Ik heb geen idee hoe dat zal zijn. Ik had ook nooit kunnen verzinnen dat de zoon van God de eerste keer naar de aarde zou komen als baby in een stal. Het ís gewoon niet te begrijpen. Maar ik vind het wel positief spannend allemaal.
Waarom ik toch blijf geloven ook al snap ik er niks van, is omdat ik heel mijn leven heb ervaren dat God er echt is en dat Hij mij hoort en helpt. Soms heel anders dan ik dacht, maar toch. De hoop dat het leven met de dood niet is afgelopen en dat Hij uiteindelijk alles nieuw en goed maakt houdt mij overeind. Ik heb er een rotsvast vertrouwen in dat God precies weet wat Hij doet.
Ik keek een keer naar een groepje mieren dat aan mijn voeten rondkrioelde en ik dacht:’Zij weten helemaal niet dat ik hier zit, wat een mens is, laat staan dat ze van zoiets abstracts als internet weten. Toch besta ik en internet ook’. Zo voel ik mij ten opzichte van God. Ik heb geen idee, maar het komt hoe dan ook allemaal goed want Hij houdt van mij en Jezus heeft voor al mijn zonden aan het kruis geboet. Als ik daaraan denk ben ik alleen maar blij. De rest komt wel. En dat dit niet alleen voor mij is, maar dat er een schare zal zijn die niemand kan tellen en waar vast en zeker al mijn geliefden ook bij zullen zijn al zien ze het nu nog niet, maakt me nog blijer. Die hoop heb ik echt, dat uiteindelijk alleen degenen die écht niet willen, die nee blíjven zeggen, verloren zullen gaan.