Home › Forums › Wat gebeurt er na de dood? › Hoop voor de verloren zielen › Reageer op: Hoop voor de verloren zielen
Ik snap iets niet, zou heel graag hier antwoord over ontvangen.
1Thess.4:13-17 zegt dat er een moment komt dat er een opstanding komt en dat de doden de levenden zullen voorgaan en samen in de hemel worden opgenomen.
Uit deze Bijbeltekst trek ik de volgende conclusie: dat de doden nog steeds niet in de hemel zijn! Want 1 Thess. 4:13-17 is nog niet gebeurd! Dat geeft Paulus zelf aan in later betoog.
Hoe kan dit boek dan zeggen dat er zielen van de doden in de hemel zijn, direct na hun dood? Immers Marrietta was in de hemel en zag overleden bekenden, die zeer menselijk overkwamen met lichaam/vorm en al?
En hoe zit dat met de tekst: doden weten van niets? Ze kunnen God niet loven? Nou me dunkt, die zielen die Marietta ontmoet kunnen wel degelijk loven. Dan klopt er toch iets niet?
Dan nog zo’n tekst uit Dan.12:2 en vers 13. Daar hebben ze het over slapenden, die rusten, die pas ten leven komen bij de opstanding in het eind der tijden. En dat moment is toch echt nog niet geweest.
En hoe zit het met de uitleg van Jezus dan weer, die een verhaal vertelt over de rijke en de arme die
dood gingen, de arme kwam bij Abraham schoot en de rijke kwam aan de minder plezierige kant in het dodenrijk. Ze kunnen daar praten en ze herkennen daar elkaar…..
Dit is toch een en al contradictie? Waarom is Gods Woord daar zo in tegenspraak in? Dan wordt dit stellig beweerd en dan weer dat. pfff Hoe moet je dan nog geloven?
Nou ja, ik hoop antwoordt te krijgen.
Vr. gr.