Home › Forums › Hoe betrouwbaar is het boek Hemels? › Vrouwelijke engelen? › Reageer op: Vrouwelijke engelen?
Zelf zie ik engelen meestal in de vorm van een mens. Soms met vleugels, andere keren weer zonder. Maar ik zie nooit duidelijk of ze mannelijk of vrouwelijk zijn. Een ander deel van de engelen zie ik in de vorm van ons bekende dieren, weer anderen zonder duidelijke vorm.
De Bijbel laat engelen als mannelijk zien. Ik heb een vriend die ook deze zaken ziet die woont op de Snoqualmie Mountain in de staat Washington in de VS. Hij ziet daar vaak vrouwelijke engelen, maar ook duidelijk mannelijke.
Ik heb het laatst een paar engelen gevraagd en die zeiden dat het een beetje rare vraag voor ze is. Ze zeiden dat ze met hun lichaam de gewenste vorm aannemen. Gewenst voor een bepaalde situatie. In de Bijbel is dat blijkbaar een mannelijke vorm.
De vraag of engelen ook vrouwelijk zijn is een beetje hetzelfde als de vraag of demonen vrouwelijk zijn. Een beetje onzinnige vraag.
Demonen zijn ook geen van beide. Het grote verschil met engelen is dat demonen alleen maar (boze) geest zijn en engelen daarnaast ook een lichaam hebben. Omdat demonen zich kaal en naakt voelen willen ze het liefst in een menselijk lichaam wonen. Een ander verschil is dat demonen aan het aardoppervlak zijn gebonden. Ze kunnen niet opstijgen naar andere sferen.
Demonen bungelen helemaal onderaan in rangorde van de overheden en machten die zich onder het commando van satan bevinden. Het zijn kleine rotzakjes en vergeleken met wat een engel kan niet meer dan een kakkerlak.
Dit verhaal over vrouwelijke engelen geldt natuurlijk voor zowel de goede engelen als degenen die zich tegen onze God hebben gekeerd. Volgens beide partijen keren zich meer engelen af van de Heer en zijn er ongeveer evenveel goede als slechte, op dit ogenblik