Home › Forums › Deel je ervaring › Deel je ervaring › Reageer op: Deel je ervaring
Ik heb meerdere boeken gelezen over een bijna doodervaring. Bijv. van Betty Eadie. Geleid door het licht en ze schreef er nog twee. Maar vooral het boekje over de jongen die in de Hemel was. Die was voor mij een troost. Mijn man is 10 jaar geleden overleden en ik word blij van de gedachte dat mijn man met de drie kinderen en een kleinkind in de hemel is. En dat de kinderen zich daar ontwikkelen. Iemand zei eens, je moet die boeken eten alsof je vis eet. Het vlees eet je en de graatjes gooi je weg. Zo heb ik ook het boek “hemels” gelezen.
Het jongetje in het boekje “De jongen die in de hemel was” vertelde dat hij bij Jezus was en dat daar een prachtige tuin was en dat een meisje steeds bij hem wilde zijn. Hij vroeg haar, waarom ze dit deed. Ze zei, ik ben toch je zusje dat in de buik van mama dood is gegaan. Dit hadden de ouders nooit aan hem verteld. Toen hij dit aan zijn ouders vertelde was vooral de moeder erg getroost. Ze had een miskraam van twee en halve maand gehad. Ook was een oom van hem in de hemel. De ouders lieten hem foto’s zien. Maar dat was hij steeds niet. Tot ze een trouwfoto’s lieten zien. En ja. Dat was hem. We zijn dus een stuk jonger als we daar zijn.
Daardoor dacht ik opeens aan Maria die dacht dat Jezus de tuinman was. Hij zag er waarschijnlijk ook een stuk jonger uit. En ook de Emmaugangers herkenden Hem niet. En Thomas. Dit vind ik het mooiste boekje omdat het een kind is die verteld.
Dat Paulus dingen zag die hij niet mocht vertellen begrijp ik wel. Er zijn meerdere hemelen met verschillende nivo’s. Je komt op die plek die je zelf op aarde maakt door hoe je leeft.
Paulus zag het hoogste Nivo.
Jezus zei tegen de moordenaar aan het kruis, heden zul je met mij in het paradijs zijn. Hij had geen leven voor God gehad. En zo zal het misschien gaan met mensen die zich op hun sterfbed bekeren. Zij zijn behouden. Komen in het paradijs, wat heerlijk is. Maar hebben niets in hun geest verzameld. Zeg maar Geen olie in hun kan. Door een leven met Jezus bouw je toch iets op. Wordt je een nieuw mens. Ipv boos en ongeduldig en jaloers en vul maar in, komt er liefde en barmhartigheid en goedheid en geduld en verdraagzaamheid enz. En dat neem je mee.